piątek, 3 lutego 2017

#176 Skalpel („Jakże łatwo dajemy się zaskoczyć, kiedy niczego nie podejrzewamy.”)

Skalpel
Tess Gerritsen
Rizzoli & Isles - Tom 2 lub Anatomia Zbrodni - Tom 3
400 stron
Wydawnictwo Albatros
Ocena: 9/10
Czy ciągle jeszcze czujesz ból w rękach? Czy pocierasz dłoń, jakbyś czuła tkwiący w niej odłamek..? Czy patrzysz na swoje blizny jak na ślady mojej miłości? Znaki mojego szacunku dla ciebie?”*

W Bostonie nie było i nadal nie jest bezpiecznie. 


Chirurg - morderca samotnych kobiet z Bostonu, psychopata, który został niegdyś schwytany przez detektyw Jane Rizzoli powraca i to ze zdwojoną siłą. Okazuje się, że ściany więziennej klatki nie były dla niego barierą nie do przejścia i najprawdopodobniej nawiązał z kimś współpracę. Z kimś, kto bez wahania podjął decyzję o kontynuowaniu dzieła Chirurga. Tym razem na celowniku morderców są małżeństwa. W przypadku każdej z par, mąż na moment przed brutalną śmiercią jest świadkiem gwałtu żony, która później zostaje uprowadzona. 

* * *

Ilu ofiar będzie wymagała spirala śmierci nakręcona przez Chirurga? 

Drugi tom serii Rizzoli & Isles nie jest ani lepszy, ani gorszy od „Chirurga”. Powiedziałabym, że te książki są  w dużej mierze do siebie podobne. Tess Gerritsen nie szczędzi brutalnych opisów. Jedyne co się zmieniło, to miejsce akcji - w „Skalpelu” o wiele częściej przebywamy w prosektorium, niż w sali operacyjnej. Drugi tom przekonuje nas ostatecznie, że domeną tej autorki jest zapach śmierci unoszący się w powietrzu i wnętrzności, które znajdują się dosłownie wszędzie, tak że natknąć na nie można się dosłownie wszędzie!

Książki Tess Gerritsen uświadamiają mi, że thriller medyczny to gatunek, za którym tęskniłam i którego dotychczas brakowało w mojej biblioteczce. Po Skalpel sięgałam z przeczuciem, że to będzie dobra książka i się nie pomyliłam, a oderwanie się od niej było momentami torturą. 

Podoba mi się, że autorka włączyła do tej części nowych bohaterów. W Skalpelu pojawiają się nowe, intrygujące postaci takie jak agent Gabriel Dean, a ze sceny schodzą bohaterowie, co do których mogliśmy czuć przesyt po przeczytaniu Chirurga. Tess Gerritsen ma według mnie analityczne podejście do budowania swoich powieści. Wszystko jest tutaj wyważone, a akcja choć zaskakująca nie jest przekombinowana różnymi zwrotami akcji.  

Może i nie do końca w to wierzyłam, ale książki Tess Gerritsen się pochłania. Polecam każdemu, kto nie miał jeszcze okazji po nie sięgnąć. 


Cykl Rizzoli & Isles: 


  
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
* cytaty w tytule i w treści posta pochodzą z książki Skalpel

Recenzja Skalpela” wjechała na bloga, a ja już jestem 
po książce Grzesznik”. Tak, wiem. 
Jestem monotematyczna. 
Ale cóż poradzić, kiedy książki Tess Gerritsen są takie wciągające. 

Zapraszam do komentowania i odwiedzenia mojego profilu 
na Instagramie

5 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie swoją recenzją. Z przykrością stwierdzam, że z natury nie czytam thrillerów, bo zwyczajnie się nadmiernie boję (zresztą nie tylko tego), ale Twoja recenzja zachęciła mnie do sięgnięcia po tę serię. W najbliższym czasie, na pewno udam się do biblioteki po nią, a jeżeli nie będzie to zakupię :).
    Pozdrawiam i w wolnych chwilach zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. :) Właściwie ja też trochę boję się thrillerów lecz tylko w momencie czytania. Kiedy zamykam książkę, wszystkie strachy znikają. :)

      Usuń
  2. Mam, mam. Ale nie wiem kiedy przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Skalpel" to bardzo dobra kontynuacja "Chirurga", choć końcówkę Gerritsen trochę zepsuła. Autorka buduje napięcie przed punktem kulminacyjnym, po czym to starannie budowane napięcie w jednej chwili znika niczym bańka mydlana. Ale ogólnie i tę książkę, i całą serię bardzo wszystkim polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam na stosiku, nawet z autografem autorki, muszę w końcu przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...