poniedziałek, 21 września 2015

Moja książkowa jesień



Długo zastanawiałam się, czy jestem w stanie wybrać ze swojej biblioteczki jedynie trzy idealne książki na jesienne wieczory i poranki. Ostatecznie się udało. Tym samym postanowiłam dać sobie szansę na wygranie prenumeraty wszystkich tytułów, wydanych przez wydawnictwo Feeria Young do końca 2015 roku. 

Wśród książek, które chciałabym Wam polecić znalazł się jeden wybitny klasyk, książka, którą polecam przy każdej możliwej okazji i i jeden poradnik motywacyjny, który uchroni Was przed czymś na kształt jesiennej depresji. Mając dookoła siebie tyle fascynujących książek, powinniście już dawno porzucić to wyrażenie w kąt. 

Liczę na to, że propozycje przypadną Wam do gustu i zapraszam na krótki przegląd Mojej książkowej jesieni

Pani Fotograf i jej modelki. Co kryje się na tym zdjęciu?
Książkowe propozycje na jesień. 

Duma i uprzedzenie Jane Austen


Nie wyobrażam sobie jesieni bez tej książki, a szczególnie w tym pięknym wydaniu. Fantastyczna, pełna humoru, a także uwielbianej przeze mnie książkowej ironii opowieść o zamążpójściu i życiu na angielskiej prowincji na przełomie XVIII i XIX wieku. Znalezienie odpowiedniego męża dla jednych to zadanie bardzo łatwe, a dla drugich wręcz nieosiągalne. Ale dlaczego? Przecież jest prawdą powszechnie znaną, że samotnemu a bogatemu mężczyźnie brak do szczęścia tylko żony
Zbliżająca się wielkimi krokami jesień to idealna okazja, aby poznać lub przypomnieć historię państwa  Bennet i postać urzekającego Pana Darcy'ego


Oskar i pani Róża Éric-Emmanuel Schmitt


Książka, o której wspominałam niezliczoną ilość razy. Oskar i pani Róża to idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą zatapiać się w grubych lekturach. Schmitt przedstawił w tej książce historię, która rozbawi, ale i wzruszy do łez. Piękna puenta i dająca do myślenia treść. W czasie tej jesieni może zrobić się melancholijnie, nastrojowo i refleksyjnie - a wszystko to za sprawą Schmitta. 
Czy w ciągu dwunastu dni można odkryć smak życia? Sprawdźcie sami. 



Bóg zawsze znajdzie Ci pracę Regina Brett
(a raczej: Bóg zawsze zatrudnia)


Zaproponowanie Wam tej książki na jesień to nic innego jak wyciągnięcie ręki w stronę tych, którzy chcą odkryć sens w różnych sferach życia. Tak wiele razy czuliśmy się niepotrzebni, beznadziejni, pozbawieni jakichkolwiek talentów. Regina Brett uzmysłowi nam, że każdy jest w stanie odkryć swoje idealne miejsce, i co więcej: że każdy ma takie miejsce! 50 lekcji jak szukać spełnienia to nasz książkowy drogowskaz i motywator. 
W głębi duszy wszyscy wiemy kim jesteśmy

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Post powstał w ramach akcji #jesienzfeeria -> oznacz wydarzenie na Instagramie
i przy współpracy z wydawnictwem Feeria Young -> Znajdź go na Facebook'u
Znaleźć tam można wiele inspirujących postów, propozycji i zdjęć. 



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 



Robienie zdjęć książkom, 
to jedna z najprzyjemniejszych rozrywek,
jakie sobie ludzkość wymyśliła. 

Co byście mi polecili na jesienne wieczory? 
Kryminał? Romans? Jakiś klasyk? 

9 komentarzy:

  1. Musze w końcu przeczytać ,,Oskara i Różę"! Może faktycznie jesienią się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc, nigdy nie znalazłam sensu w książkach, może mnie wzruszały, może i do mnie trafiały, to mimo wszystko nigdy nie znalazłam w nich recepty na życie.

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie to przedstawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie te książki są jesienne...Naprawdę...Tak bardzo pasuję do tej pory roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Duma i uprzedzenie" oraz "Oskar i Pani Róża" to jedne z moich ulubionych książek - mam nadzieję, że Ci się spodobają. Ja mogę polecić"Dziką lawendę" Belindy Alexandry a poza tym sama lubię wracać do opowieści o "Mikołajku" :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za te książkowe tropy! ;)

      Usuń
  6. Na jesień polecam książki wesołe. Na przykład "Chwała mojego ojca. Zamek mojej matki" Marcela Pagnol - to francuski pisarz, którego dzieła we Francji do dziś robią furorę, podobną do tej, jaką wywołała seria o "Mikołajku" :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam dawno temu "Czas tajemnic" tego autora i bardzo miło wspominam tę książkę. :)

      Usuń
  7. "Oskara..." bardzo lubię. Niby niepozorna objętościowo, a taka wzruszająca. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...