sobota, 22 sierpnia 2015

#Zapowiedź: Plaga samobójców - TOM 1 - Program

Plaga samobójców 
Program 
TOM 1
Suzanne Young

500 stron
Wydawnictwo Feeria

Wydawnictwo Feeria Young, które swoją ofertę kieruje szczególnie do nastoletnich czytelników, przybywa do Moli Książkowych z jesienną, interesującą i odświeżoną ofertą. Tym razem wśród propozycji znalazło się kilka powieści o charakterze dystopijnym, z mocnym rysem psychologicznym. 

23 września swoją premierę będzie miała książka Suzanne Young pt. Plaga samobójców. Program, będąca pierwszym tomem nowej serii na polskim rynku wydawniczym. 
Sprawdźcie, czy będzie to książka dla Was. 

Nastolatki masowo popełniają samobójstwa. W niektórych szkołach władze wprowadzają więc pilotażowy program przeciwdziałania tej epidemii. Wszelkie objawy depresji są skrupulatnie notowane, a ci, którzy się załamują, są poddawani leczeniu w odizolowanych klinikach. Leczenie wydaje się skuteczne, ale każdy, kto brał udział w programie, wraca do zwykłego życia kompletnie pozbawiony wspomnień. Rodzice Sloane stracili już jedno dziecko i są gotowi na wszystko, by tylko ją uratować. Dziewczyna tłumi więc swoje prawdziwe uczucia. Jedyną osobą, przy której czuje się swobodnie, jest James, jej chłopak. Obiecał jej, że ich dwojgu nic się nie stanie, a Sloane jest pewna, że ich miłość przetrwa wszystko. Lecz z tygodnia na tydzień oboje stają się coraz słabsi. Coraz trudniej im zachowywać twarz, bo dopada ich depresja. A później Program. Mroczna, dystopijna powieść z romansem w tle.

* * *

FRAGMENT KSIĄŻKI:

Czy w ciągu ostatniego dnia czułaś się samotna albo przytłoczona?

Spoglądałam na białą kartkę, taką samą jak każdego ranka. Miałam wielką ochotę zgnieść ją w kulkę, rzucić w kogoś i nawrzeszczeć na uczniów, zmusić ich, by jakoś zareagowali na to, co przed chwilą spotkało Kendrę. Zamiast tego wzięłam tylko głęboki oddech i zaznaczyłam odpowiedź w formularzu.

NIE.

Było to kłamstwo. Wszyscy czuliśmy się samotni i przytłoczeni. Czasami zapominałam, że w ogóle można doświadczać innych uczuć. Wiedziałam jednak, co trzeba robić i czym grozi podanie nieprawidłowej odpowiedzi. Skupiłam się na następnym pytaniu. Zaznaczyłam odpowiedzi pod kolejnymi punktami, aż wreszcie doszłam do ostatniego. Zawahałam się przy nim, zdarzało mi się to codziennie. Czy ktoś ci bliski popełnił kiedyś samobójstwo?

TAK.

Przyznawanie się do tego dzień za dniem było ponad moje siły, jednak w tym jednym przypadku musiałam udzielić odpowiedzi zgodnie z prawdą, ponieważ oni i tak wiedzieli, co się stało.

* * *

Odnoszę wrażenie, że książka Suzanne Young poruszy to, co media na co dzień są w stanie jedynie przemilczeć. Jak myślicie, przeceniam rolę tej publikacji, czy może faktycznie stanie się czymś w rodzaju apelu? 

The Program
czyli okładka wersji oryginalnej. 


Wszystkich zainteresowanych odsyłam do księgarni Empik.
Książka dostępna w przedsprzedaży. 

Czekam na Wasze opinie. 

4 komentarze:

  1. Jestem ogromnie ciekawa tej książki! Strasznie chcę ją mieć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i mam nadzieję że okaże się naprawdę wartościową pozycją.

      Usuń
  2. nono, zapowiada się interesująco, chętnie się skuszę na tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...