poniedziałek, 27 lipca 2015

#12 Między książkami. Cytaty


Znalezione na tumblr


Zanim zrecenzuję dla Was „Tajemnicę Domu Helclów” - jedną z najbardziej zaskakujących książek, jaką miałam okazję przeczytać w tym roku - pokażę Wam cytaty z utworów przeczytanych w ostatnich miesiącach. 


Słowo to broń w rękach autora, ale też narzędzie do zmieniania świata, prawda? Nie wyobrażam sobie czytania książek bez zakładek indeksujących, przypominających mi o najlepszych fragmentach utworu. Tak więc, moja biblioteczka jest kolorowa i wcale się tego nie wstydzę. 
A jak wygląda Wasza? 

* * *

„Nie ma ludzi dobrych i złych, 
są tylko złe albo dobre uczynki. 
I ludzie, którzy miotają się między nimi.”

Odette i inne historie miłosneÉric-Emmanuel Schmitt

„Była to miłość od pierwszego wejrzenia, 
od ostatniego wejrzenia, 
od każdego, wszelkiego wejrzenia.”

Lolita, Vladimir Nabokov

„Moje idee to gwiazdy, 
których nie potrafię ułożyć w konstelacje.”

Gwiazd naszych wina, John Green

„W końcu w życiu jest tak, 
że nie zawsze właściwe jest to, co właściwe, 
tylko to, co jest właściwe według tego, kto decyduje.”


„Nawet gdy nie było się przy mnie, by mnie ocalić, 
byłeś moim powodem, by oddychać.”

Biorąc oddech, Rebecca Donovan

„Jeśli człowiek sam czegoś nie wie, 
nigdy nie może być pewien, 
że to, co usłyszy, jest prawdą.”


„Wiara powinna się żywić wiarą, 
a nie dowodami.”

IntrygantkiÉric-Emmanuel Schmitt

* * *

Szczęśliwa siódemka? 
A nie, jeszcze wisienka na torcie: 

„Zdrowo - zmarszczył czoło Iwaniec - 
żaden zmarły nie wygląda zdrowo. 
Ustanie życia jest objawem zdecydowanego braku zdrowia.
Definitywnego rzekłbym.”

Tajemnica Domu Helclów, Maryla Szymiczkowa


Tym akcentem rodem z dobrego kryminału, 
zapraszam na nową recenzję - 
już w środę. 

Miłego tygodnia Mole!


7 komentarzy:

  1. Mnie się ostatnio spodobał ten: ,,Kiedy gąsienica myślała już, że świat się skończył, stała się motylem". Z książki ,,Kiedy cię poznałam" Cecyli Ahern ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że stworzenie w przyszłości posta z cytatów wprost z komentarzy, to także świetny pomysł. :)

      Usuń
  2. Bo w każdym z tych cytatów można zobaczyć siebie, swoje życie ze wspaniałą i niepowtarzalną historią zwycięstw i prpzegranych tego, co piękne i tego, do czego niekoniecznie chciałoby się wracać pamięcią wszystko, co mieści się w słowie: ŻYCIE. Ja osobiście bardzo lubię cytat pochodzący z książki Charlesa Martina zatytułowanej "Kiedy płaczą świerszcze": "Wszystkie serca kiedyś przestają bić. Ważne jest, co z nimi zrobisz, gdy wciąż biją". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne cytaty Schmitta <3 Uwielbiam go :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiara powinna się żywić wiarą,
    a nie dowodami.” - Ten cytat podoba mi się najbardziej ze wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogromnie jestem ciekawa "Tajemnicy...". A cytaty kiedyś spisywałam w zeszycie, ale w końcu zaczęło mi brakować na to czasu. :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jakoś nie zaznaczam cytatów w czytanych książkach.
    Ale wypisane przez ciebie fragmenty są bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...