niedziela, 24 maja 2015

#11 Między książkami. Od Mamy dla Mam.

Znalezione na tumblr
Bez Mamy byłoby jakoś pusto i smutno, 
więc dopóki mam ją obok, czy też noszę ją w swoim sercu, 
czuję się bezpiecznie. 

Dzisiejszy post przygotowałam dla Was wspólnie ze swoją Mamą, która choć nie prowadzi bloga i nie znajdziecie jej na żadnym portalu czytelniczym, to jest Wielkim Molem Książkowym, a wszystkie przeczytane pozycje zapisuje w swoim Magicznym Zeszycie. 
Właśnie z tego zeszytu wyciągnęła dla mnie kilka tytułów, które skradły jej serce. Jeśli nie macie pomysłu na prezent dla swojej mamy może na NiebieskiejObwolucie znajdziecie wielką czytelniczą inspirację i przystąpicie do działania. 

A Mamom wszystkiego co najlepsze - szczególnie 26 maja, a tak naprawdę przez cały rok. 

***


Kukułka
Antonina Kozłowska
288 stron
Wydawnictwo Otwarte

Dlaczego właśnie Kukułka? Bo to powieść o kobietach i dla kobiet. Łączy w sobie wszystko to, czego może zazdrościć jedna kobieta tej drugiej, ale też obsesyjną chęć posiadania dziecka. 

Marta ma wszystko, czego może pragnąć kobieta – kochającego męża, dobrze płatną pracę, mieszkanie na ekskluzywnym osiedlu. Ma to wszystko, czego pragnie Iwona, samotna matka dwójki dzieci pracująca jako woźna w szkole. Marta ma wszystko – prócz dziecka, którego pragnie najbardziej na świecie. Ścieżki obu kobiet krzyżują się w dramatycznym momencie ich życia. Czy to spotkanie sprawi, że spełnią się ich najskrytsze marzenia? [LubimyCzytac]


Niewierna
Reyes Monforte
580 stron
Wydawnictwo WAM

Tę książkę Mama otrzymała ode mnie. Przez dłuższy czas wspominała mi o niej. Decydując się na zakup, zdałyśmy się tak naprawdę na polecenie płynące od Małgorzaty Kożuchowskiej. Choć sama nie miałam okazji jej czytać, widziałam kilka razy, jak Niewierna zdołała wzruszyć moją mamę i wycisnąć z niej łzy

Oparta na autentycznych wydarzeniach książka dotyka jednego z najbardziej niebezpiecznych tematów - relacji między nowoczesnym światem Zachodu ufundowanym na kulturze chrześcijańskiej a kulturą muzułmańską. [LubimyCzytac]

Same łzy są wystarczającym argumentem, żeby Wam ją polecić. A my z Mamą rozglądamy się za inną książką autorstwa Reyes Monforte, a mianowicie Okrutną miłością



I wciąż ją kocham
Nicholas Sparks
416 stron
Wydawnictwo Albatros

I nie zapomnij wspomnieć o Sparksie!
Z takim hasłem zostałam odprawiona do laptopa. A więc wspominam naszego ukochanego autora, który jako Wyciskacz Łez nigdy nie zawodzi. 
I wciąż ją kocham to chwytająca za serce historia o przywiązaniu i miłości. 

John Tyree dokonuje wyboru - nie widząc szans na zdobycie wyższego wykształcenia, po ukończeniu szkoły średniej zaciąga się do armii. Przechodzi szkołę prawdziwego, męskiego życia, nabiera pewności siebie, której dotąd mu brakowało. W czasie przepustki spotyka Savannah – dziewczynę swoich marzeń. Młodszą o dwa lata studentkę pedagogiki, wolontariuszkę, która z grupą przyjaciół, w ramach akcji dobroczynnej, buduje domu dla ubogich. Na przekór wszelkich okolicznościom, pomiędzy obojgiem rozkwita miłość. Savannah przyrzeka czekać na ukochanego, dopóki nie minie okres jego służby... [LubimyCzytac]


  

Bezdomna | W imię miłości
Katarzyna Michalak
256 | 280 stron
Znak Literanova | Wydawnictwo Literackie

Na uwagę w tym zestawieniu zasługują również książki Katarzyny Michalak. Ja ze swojej strony polecam w szczególności Bezdomną, którą pochłonęłam w jedno popołudnie. 

To historia, która może toczyć się obok ciebie.Zawsze warto wysłuchać historii drugiego człowieka do końca. W ten sposób można uratować komuś życie. [LubimyCzytac]

Moja Mama poleca W imię miłości, bo to książka, która opowiada o najsilniejszej z możliwych więzi między matką, a dzieckiem. 

Trzymająca w napięciu historia o poszukiwaniu własnego miejsca na ziemi, potrzebie bycia kochanym, tęsknocie za prawdziwą rodziną i o tym, że cuda się zdarzają. [LubimyCzytac]


Z miłości do córki 
Sarah Taylor
336 stron
Wydawnictwo Amber

Moja Mama szukając dla siebie czegoś w gąszczu literatury, często sięga po literaturę faktu (z której ja równie często emigruję, by oderwać się od rzeczywistości). To, co znajdziecie w tej książce, może Wami wstrząsnąć. 

Moja córka została porwana przez swojego ojca i uprowadzona do Libii. Poruszyłam niebo i ziemię, żeby sprowadzić ją do domu... Dramatyczna opowieść matki o walce o dziecko. [LubimyCzytac]


Matki, żony, czarownice
Joanna Miszczuk
496 stron
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

A właściwie cała seria, o tym samym tytule...


Moją Mamę ujęła ta wielopokoleniowa historia. Jak myślicie, czy Wasze Mamy też znalazłyby tutaj coś dla siebie? 

„Matki, żony, czarownice” to historia mądrych i zaradnych kobiet, które powinny odnosić w życiu same sukcesy, a bywały skazane na porażkę jedynie dlatego, że kochały. To książka o miłości i zdradzie, ale przede wszystkim o wielkiej tajemnicy. [LubimyCzytac]


Dobry ojciec
Diane Chamberlain
392 strony
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Znalazłam przypadkiem w bibliotece, a moja Mama przeczytała w parę dni i powiedziała, że mam szukać kolejnych książek tej autorki. Choć Mamy nie ma w tytule, to w pełni Wam polecamy!

Przed czterema laty dziewiętnastoletni Travis Brown dokonał wyboru: sam wychowa nowo narodzoną córkę. Kiedy większość jego przyjaciół imprezowała i chodziła na randki, Travis siedział w domu, zmieniał pieluszki i martwił się o pieniądze na życie, nigdy jednak nie żałował tej decyzji. Bella jest światłem jego życia. Kiedy jednak Travis traci pracę i dom, bezpieczeństwo – które z takim trudem stworzył dla Belli – zaczyna się chwiać. [LubimyCzytac]

***

Nie dobijamy do żadnej pełnej liczby, bo zestaw powstał całkowicie spontanicznie. Mam nadzieję, że ten zbiór Wam się podobał. Za wszystkie pomysły na książki dziękuję 
Kochanej Mamie. 
Za fragmenty recenzji dziękuję portalowi:




Miłej i aktywnej Niedzieli!


6 komentarzy:

  1. ja to mojej Mamie książki już nie kupię, bo obdarowałam ją tym na urodziny i Gwiazdkę i do tej pory ich nie pokonala :) ale pozycje jak najbardziej trafione :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niebawem sama znajdę czas, żeby ją przeczytać.

      Usuń
  3. Ja kupiłam swojej Mamie na Targach książki "Jaśnie pana", ale chyba kupię coś jeszcze :) Może wybór padnie na którąś z tych książek? Poza "Bezdomną", bo tę już czytała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mojej mamie w tym roku funduje inny prezent, ale książkę zawsze mogę jej kupić, bez okazji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł na post :)
    Fajnie, ze macie z mamą wspólną pasje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...