poniedziałek, 9 marca 2015

#Zapowiedź: Odłamki

Odłamki
Ismet Prcić
432 strony
Wydawnictwo Sine Qua Non
Premiera:
18 marca 2015

Wraz z wydawnictwem Sine Qua Non mam przyjemność zapowiedzieć Wam premierę książki Odłamki. Tytuł oryginału to Shards, a autorem polskiego tłumaczenia jest Jarosław Rybski. 

Odłamki to książka, w której znajdziecie panoramę umęczonej konfliktem etnicznym Bośni. 

Ismet kocha teatr, chce się umawiać na randki i pić wino z przyjaciółmi. Ale w rozdartej okrutnym konfliktem etnicznym Bośni nie ma na to miejsca. Po dramatycznych wydarzeniach chłopak zostawia całą rodzinę. Zostaje uchodźcą. Jednak ucieczka do amerykańskiego raju tylko pozornie jest wybawieniem…
Mustafa Nalić jest żołnierzem. Jego rzeczywistość to wszechobecne okrucieństwo, śmierć najbliższych i frontowe koszmary. Losy dwóch młodych mężczyzn zaczynają się ze sobą niebezpiecznie splatać. Jakby należały do jednego człowieka… Kim naprawdę są Ismet i Mustafa?
Odłamki to imigracyjna powieść z przejmującą panoramą umęczonego wojną kraju i jednocześnie niezwykła „autobiografia” – element terapii Ismeta Prcicia. Książka zachwycająca młodzieńczą nadzieją i humorem, a także wielką dojrzałością w rozliczeniu wojennej traumy. Wydawnictwo Sine Qua Non
Ismet Prcić (ur. 1977)
Uznany dramaturg i reżyser bośniackiego pochodzenia. Uciekając przed wojną domową, wyemigrował do Stanów Zjednoczonych. Po zdobyciu tytułu magistra sztuk pięknych na Uniwersytecie Kalifornijskim zajął się pisaniem. Odłamki to jego literacki debiut. Powieść zdobyła uznanie krytyków oraz została licznie nagrodzona m.in. przez gazety „New York Times” (Notable Book of the Year) i „Chicago Sun Times” (Najlepsza Książka Roku). Autor wraz z żoną mieszka w Portland w stanie Oregon. 


Nie mogę się doczekać momentu, w którym książka wyląduje w moich rękach. Co o niej myślicie? Wydaje się być równie dobra, jak smutna. 

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki tego typu! Na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chcę ją przeczytać, dlatego już w przyszłym tygodniu przyjdzie do mnie. Wydawnictwo organizuje konkurs, więc nie dosyć, że przeczytam tę książkę, to może jeszcze coś wygram!
    Zapraszam do siebie: http://chcecosznaczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie, szczególnie że tam wszystko jest wciąż świeże...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka mnie zaintrygowała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje ostatnie spostrzeżenie jest bardzo trafne. Takie też poczułem emocje, kiedy spojrzałem na okładkę i przeczytałem opis. Mam nadzieję, że książkę otrzymasz, jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Równie szybko podzielę się z Wami recenzją na blogu. :)

      Usuń
  6. Nie lubię smutku, ale bardzo często sięgam po takie powieści, więc jestem pewna, że i "Odłamki" przeczytam, kiedy nadejdzie pora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie skuszę się na tę książkę... Z pewnością będzie to trudna i poruszająca lektura, a od czasu do czasu warto sobie takie serwować

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ogromną ochotę na tę książkę, od kiedy tylko zauważyłam ją w zapowiedziach. Myślę, że temat jest trudny, ale warty poznania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. A w moim przypadku będzie to pierwsze spotkanie z literaturą bałkańską, tym bardziej nie mogę się doczekać.

      Usuń
  9. Książka mnie zachęciła, jednak póki co po nią nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem bardzo ciekawa tej książki, wydaje się być rzeczywiście smutna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się całkiem ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię to wydawnictwo i strasznie mnie ciekawi ta książka :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...