czwartek, 19 marca 2015

#1 Współpraca z wydawnictwami. O kooperacji słów kilka. Wydawnictwo Esprit.

Drogie Mole Książkowe, 

Czym jest czytanie? Z jednej strony to czynność, którą można dość niepozornie określić skutecznym wypełniaczem czasu, ów wypełniacz z czasem przeradza się w pasję, a sama pasja z kolei staje się sposobem na życie. Książka może być dla nas tylko chwilową rozrywką, ale gdy zaczynamy postrzegać ją jako stały element dnia codziennego, to w końcu odczuwamy deficyt źródeł, z których moglibyśmy te książki pozyskać. Biblioteka wydaje się już tak dobrze znana, nie mówiąc już o naszych biblioteczkach, w których oczywiście od czasu do czasu pojawia się coś nowego, ale to wszystko jest nam tak bliskie, że aż nudne. 
W takich sytuacjach z pomocą przychodzą nam wydawnictwa, które z roku na rok, a może i nawet z miesiąca na miesiąc są coraz bardziej przychylne Molom Książkowym, posiadającym własny skrawek Internetu. 
Kiedy poczułam deficyt książek i chciałam najprościej mówiąc poznać nowe oblicza literatury, zaczęłam pisać do różnych wydawnictw po to, by móc otrzymywać egzemplarze recenzyjne książek. Mimo nauki udało mi się wygospodarować skrawek czasu dla książek, które nie zawsze pochłaniały mnie od początku do końca. 
Dzisiaj kiedy sięgam po 41 książkę, którą otrzymałam dzięki uprzejmości jednego z wydawnictw, cieszę się, że kiedyś odważyłam się w sposób niezwykle nieśmiały napisać jedną z propozycji i rozesłać ją tu i tam. Oprócz tego, że utwory cieszą moje oko, poszerzają czytelnicze horyzonty i sprawiają, że Wy - tak właśnie Wy - macie ochotę wpisać w pasku adresowym NiebieskaObwoluta.blogspot.com i poznać jedną z książek, które dopiero weszły na rynek wydawniczy, to największą przyjemność jeszcze przed samym czytaniem, sprawia mi otrzymywanie paczek i pierwszy kontakt z pachnącą nowością. 

W dzisiejszym poście chciałabym Wam przedstawić pięć książek, które otrzymałam od wydawnictwa Esprit i które zapoczątkowały moją przygodę recenzencką. Warto wspomnieć, że początki mojej współpracy ograniczały się do książek o charakterze religijnym, a pierwszą pozycją, którą otrzymałam była Potęga Bożego Szeptu Billa Hybelsa (od września 2011, zdążyłam wymienić na portalu LubimyCzytac). Wspomnienia te wywołują uśmiech na mojej twarzy i liczę na to, że to jeszcze nie koniec mojej pracy-współpracy, bo jeśli chodzi o książki, to niezwykle trafnym zdaje się tu być stwierdzenie: apetyt rośnie w miarę jedzenia

Książki od wydawnictwa Esprit
  • Ks. M. Stanzione Cierpiące dusze, 2013
  • Papież Franciszek Wymagania i pasja, 2013
  • Ann Voskamp Tysiąc darów, 2012
  • Marcel Pagnol Czas tajemnic, 2011
  • O. Leon Knabit OSB Ulubiony Bilbord Papieża, 2012
Ks. M. Stanzione Cierpiące dusze 

Dlaczego warto przeczytać tą książkę? Bo zostaje w niej poruszony temat, którego raczej "nie dotykamy" codziennym życiu, ani na lekcjach religii, ani w domu, ani w kościele. Z reguły gdzieś z tyłu naszej głowy znajduje się szuflada, w której zamknęliśmy naszą świadomość przemijania i nieuniknionej śmierci, jednak kwestia życia pozaziemskiego nie jest przez nas poznawana. Żyjemy zgodnie z hasłem carpe diem, odsuwając tak skomplikowane sprawy jak sprawa śmierci. Nie znaczy to, że książka "Cierpiące dusze" sprawi nagle, że odkryjemy tajemnice tamtego świata, bo jak mówi nam jeden z fragmentów "nikt nie zna tajemnic tamtego świata, a naukowcy wiedzą tylko o tysiącznej części tego, co jest tu, w ziemskim świecie" - jednak jest to książka, która zmusi nas do myślenia.(fragment recenzji)

Przeczytana 24.10.2013 | Recenzja na blogu NiebieskaObwoluta | Ocena: 8/10

izajasz.pl
Papież Franciszek Wymagania i pasja

Uważam, że książka jest interesującą pozycją i wyróżnia się na tle różnych innych utworów o tematyce religijnej i nawet nie przez to, że została napisana przez przyszłego papieża, ale ze względu na fakt, że zostały w niej sformułowane problemy współczesnego świata, a także sposoby jak im stawić czoła. Gdy poznajemy sposób myślenia J. M. Bergoglia, przestajemy się dziwić, że ten człowiek potrafi swoją nauką zyskać wielu entuzjastów. Każdy z nas jest wychowawcą! - Myśl przewodnia tej książki, o której trzeba pamiętać nie tylko podczas jej czytania, ale także w życiu codziennym.(fragment recenzji)

Przeczytana 19.10.2013 | Recenzja na blogu NiebieskaObwoluta | Ocena: 7/10

niedziela.pl
Ann Voskamp Tysiąc darów

Przeżyć dobrze swoje życie – co to właściwie oznacza? Zastanawiając się nad tym, Ann Voskamp zachęca, by nauczyć się sztuki codziennego odkrywania Bożych darów. Autorka przekonuje, że w monotonii codziennych obowiązków, stresu związanego z tempem uciekającego czasu, natłokiem problemów finansowych i rodzinnych, można odnaleźć smak prawdziwego szczęścia. Czy to w ogóle możliwe? Czy da się odczuwać wdzięczność za życie, które wydaje się tak niedoskonałe, a momentami nawet mroczne? Zamiast dopisywać kolejne niespełnione marzenia do listy rzeczy, które chciałabyś zrobić przed śmiercią, otwórz oczy na dary, które otrzymujesz nieustannie, i naucz się za nie dziękować. Poznaj przemyślenia autorki na temat pracy, rodzicielstwa i zacznij tworzyć własną „kronikę wdzięczności”, która oddali wszelkie lęki i przybliży Cię do Boga, dawcy głębokiego i trwałego szczęścia.(LubimyCzytac)

Przeczytana 16.07.2012 | Ocena: 7/10


Marcel Pagnol Czas tajemnic

Przenieśmy się na moment myślami do świata słonecznej Prowansji, gdzie w powietrzu unosi się zapach przypraw,a w oddali słychać głosy bawiących się dzieci. Chwilami ta aura może kojarzyć się z błogim dzieciństwem każdego z nas. Kto nie chciałby na kilka dni powrócić w takie lata i poczuć w unikalny sposób zapach lipca? 

Marcel Pagnol, francuski prozaik stwarza nam świetną okazję, by ponownie doświadczyć tych wszystkich emocji. Ten człowiek, który zapisał się w pamięci swoich rodaków jako postać niezwykle "dowcipna i pogodna", stworzył pod koniec życia trzy książki. Unikalne, bo autobiograficzne. Kolejno: "Chwała mojego ojca", "Zamek mojej matki" i "Czas tajemnic". Dzięki uprzejmości wydawnictwa Esprit, miałam okazję sięgnąć po ostatni z tych trzech utworów i nie żałuję. Czytając "Czas tajemnic" nie miałam wrażenia opuszczenia I i II części z cyklu "Wspomnień z dzieciństwa". Wręcz przeciwnie... Czytając, myślałam o tym, że książka stanowi od niczego niezależną wspaniałą opowieść o młodości i tych największych, pierwszych problemach. Z każdą stroną narastała chęć poznania jeszcze większej części, tak wspaniale przeżytego dzieciństwa Marcela Pagnola, a to właśnie mogą umożliwić poprzednie części wspomnień.

"Czas tajemnic" ukazuje nam w zabawny, a zarazem skłaniający do myślenia świat młodego Marcela. Marcel Pagnol ma przyjaciół, zaskakującą rodzinę i wiele przygód, o których każdy z nas kiedyś marzył, bądź teraz wspomina. Bohatera poznajemy w czasie wakacji, jesteśmy świadkami jego pierwszych zauroczeń i złamań serca, a także pierwszego, poważnego kroku w dorosłość, którym jest zmiana szkoły. Każdy z nas to przeżywał, stąd cała jego historia jest dla nas retrospekcją. W życiu Marcela wiele się zmienia, a my wciągnięci w tą nagłą przemianę, mamy ochotę być jej świadkami do samego końca. 

Język jakim posługuje się Marcel Pagnol jest łatwy i przyjemny. Książka wręcz przepływa nam przez palce. Nie jest to jednak równoznaczne z tym, że autor swoim poziomem i stylem przypomina dziecko... Zdecydowanie nie, Marcel Pagnol wraca myślami do swojego dzieciństwa, jednak przybiera postawę człowieka doświadczonego i swym zwiewnym i delikatnym językiem kradnie nam czas. "Czas tajemnic" to książka, na którą poświęciłam dwa popołudnia i nie był to zmarnowany czas. 

Szczególnie chciałam zwrócić uwagę na piękną oprawę graficzną książki. Czytając opinie innych na forach internetowych dochodzę do wniosku, że to nie tylko moje zdanie. Mówi się, że nie ocenia się książki po okładce, jednak nie da się ukryć, że to okładka współtworzy atmosferę całego dzieła. W tym przypadku rysunki francuskiego ilustratora o imieniu Jean - Jacques Sempe wprowadzają ład i harmonię, nadając lekkość i finezję całej książce. (całość recenzji)

Przeczytana 04.07.2012 | Ocena: 10/10

merlin.pl
O. Leon Knabit OSB Ulubiony Bilbord Papieża

Dlaczego bilbord? Młody Karol Wojtyła, gdy patrzył przez okno swojego rodzinnego domu, widział zegar słoneczny z napisem: "Czas ucieka, wieczność czeka". Tak właśnie wyglądał ten "ulubiony bilbord Papieża". Kilka prostych słów, które wywarły niezwykły wpływ na życie Jana Pawła II. Opowiada o tym ojciec Leon Knabit - mnich benedyktyński z Tyńca.

Ojciec Leon spotkał się z Karolem Wojtyłą po raz pierwszy w 1957 roku w Beskidzie Żywieckim. Ich serdeczna znajomość trwała aż do końca życia Papieża. Ostatni list od niego ojciec Leon otrzymał w lutym 2005 r. Łączyła ich nie tylko pasja wędrowania po górach i świecie, ale również niezwykłe poczucie humoru i dobry kontakt z młodzieżą.

Opowieść ojca Leona o Janie Pawle II to nie tylko osobiste, pełne ciepła wspomnienia niezwykłych spotkań z nim w Polsce i w Rzymie, ale co ważniejsze - głośne i mocne przypomnienie najważniejszych słów Papieża, jakie wypowiedział on do swoich rodaków. Słów, które do dziś nie tracą nic ze swojej aktualności.

Autor ma nadzieję, że każdy Czytelnik znajdzie wśród nich swój "ulubiony bilbord". I pozwoli, aby wywarł niezwykły wpływ na jego życie...(LubimyCzytac)

Przeczytana 25.05.2012 | Ocena: 9/10

izajasz.pl
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Obecność jednych recenzji, a brak drugich wynika z faktu usunięcia mojego poprzedniego bloga, na którym były publikowane. Mam nadzieję, że post Wam się podobał i już niebawem zapraszam na kolejną odsłonę tego cyklu. Następnym razem również powrócimy do tematu religii, ale nie zabraknie też podróży i wątku biograficznego. 

Czy znajdujecie wśród tych książek coś dla siebie? 
Już dzisiaj życzę Wam miłego weekendu! 

12 komentarzy:

  1. Hmmm... może i ja kiedyś wybiorę takich kilka książek, bo stuknie mi za niedługo sto egz. recenzenckich :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, taki wynik robi ogromne wrażenie! Gratuluję Ci i życzę ogromnej ilości recenzji. :)

      Usuń
  2. Akurat te książki mnie zbytnio nie zainteresowały. Współprace z wydawnictwami to świetna sprawa i mam nadzieję, że płaszczyzna ta będzie się rozwijać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogę tylko zazdrościć tak okrągłej liczby i współpracy z tym wydawnictwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również sprawia przyjemność czytanie i recenzowanie zapowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bloga prowadzę od niedawna (pół roku) pomału się rozkręca. Chciałabym mieć taką mozliwość- czytania książek dla przyjemności, ale też dla zrecenzowania i przedstawienia danej pozycji czytelnikom. I tu zachodzi pytanie: Jak otrzymać taką możliwość? Napisać po prostu do danego wydawnictwa: przedstawić się, opowiedzieć coś o sobie i zaproponować chęć czytania ich książek? Byłabym wdzięczna za odpowiedź :)
    P.S. Gratuluję udanej współpracy z wydawnictwami :)
    P.P.S. Mój blog- masz chęć to zajrzyj :) http://pizama-w-koty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tak to wygląda. Pamiętam kiedy ja po raz pierwszy kontaktowałam się z działami promocji poszczególnych wydawnictw, pisałam przede wszystkim kim jestem, skąd jestem, gdzie można mnie znaleźć w Internecie i co mam tak naprawdę do zaoferowania. Życzę Ci powodzenia i samych sukcesów w blogowaniu, a przede wszystkim czerpania z tej czynności samych przyjemności. :))

      Usuń
  6. Gratuluję odwagi współpracy i cieszę się, że odnalazłaś w książkach wydawnictwa nowe horyzonty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z wydawnictwem Esprit też kiedyś współpracowałam. Teraz bardzo mocno ograniczyłam swoje współprace, z czego jestem zadowolona. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post i czekam na następne ;)
    Żadnej z tych książek nie czytałam, ale zauważyłam jedną, czy dwie interesujące mnie pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie akurat oferta tego wydawnictwa nie bardzo odpowiada, ale Tobie gratuluję i życzę dalej tak udanej współpracy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję współpracy z wydawnictwem, z tych książek to mnie najbardziej ,,Czas tajemnic: interesuje :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...