niedziela, 14 grudnia 2014

#9 Między książkami. Książka na Święta




weheartit.com

Gdy pomyślę sobie o świętach, w głowie pojawia się Charles Dickens ze swoją Opowieścią Wigilijną i Hans Christian Andersen z Dziewczynką z zapałkami. Gdyby się nad tym dłużej zastanowić, jest mnóstwo książek, które tematycznie pasują do Wigilii i Bożego Narodzenia. 
W dzisiejszym poście przedstawię Wam kilka tytułów, po które sama chciałabym sięgnąć. Jeśli nie w te święta, to w następne. A tak swoją drogą, czytaliście któryś z nich? 



Wszyscy wiedzą, że czas świąt jest okresem magicznym. Niektórzy nawet śmią twierdzić, że zwierzęta mówią wtedy ludzkim głosem. Wraz z autorami zbioru opowiadań Cicha 5 odkrywamy cudowną atmosferę świąt. Katarzyna Bonda, znana przede wszystkim ze swoich kryminałów, a także Małgorzata Kalicińska, autorka poczytnych książek dla kobiet, a także Katarzyna Michalak Krystyna Mirek, Natasza Socha, Małgorzata Warda i Magdalena Witkiewicz zaproponowały nam na te święta siedem historii, które w Wigilię odsłaniają się przed światem na tytułowej ulicy. Siedem różnych mieszkań, siedem różnych opowieści. I magiczna okładka. Kiedyś na pewno przeczytam. 






Były polskie autorki, więc teraz odwróćmy nasz wzrok w stronę reszty świata. Maureen Johnson, John Green (chyba najbardziej znany spośród całej trójki) i Lauren Myracle przybywają do polskich czytelników ze zbiorem opowiadań W śnieżną noc. Małe miasteczko Gracetown zostaje zasypane przez burzę śnieżną. Unieruchomiony pociąg, długi czas spędzony w towarzystwie bliskich ludzi, a tym samym obudzenie w sobie całkiem nieznanych uczuć. Kolorowe światła, płatki śniegu i mnóstwo prezentów. Czujecie ten nastrój? 





Kojarzycie autorkę książki P.S. Kocham Cię? Zakładam, że tak. Oto właśnie ona. Pod koniec 2010 roku została wydana książka jej autorstwa pt. Podarunek, która sama w sobie wygląda jak uroczy prezent. Pewien mąż i ojciec dwójki dzieci jest niezwykle zapracowany. Z racji wielu obowiązków zaniedbuje swoich bliskich, bo przecież nie może znajdować się w dwóch miejscach jednocześnie! Niespodziewanie przed Bożym Narodzeniem spotyka żebraka, który o dziwo (!) tę umiejętność posiada. Jak najprościej przekazać to co w życiu najważniejsze? Tylko za pomocą prostych porównań. Takie właśnie znajdziecie w Podarunku.






Jeśli ktoś z Was czuje już mdłości na myśl o ckliwych historyjkach, przynoszę Wam kryminał autorstwa Agaty Christie. Przecież nikt nie daje nam gwarancji, że w święta Bożego Narodzenia, nie można kogoś zabić. Morderstwo w Boże Narodzenie opowiada historię pewnego seniora rodu Simeon Lee, który na święta do swojej rezydencji zaprasza całą rodzinę. Zjawiają się prawie wszyscy, w końcu to starszy, bogaty człowiek - co za tym idzie spadek. Gdy Senior ginie w niewyjaśnionych okolicznościach okazuje się, że motyw miało wielu. Czy Herkules Poirot wyjaśni i tą zagadkę? 





Na koniec piękny zbiór materiałów, tekstów, wycinków z gazet, zdjęć, kolęd i wierszy z okresu II wojny światowej. Prawdziwe objawienie dla miłośników historii. Wigilia w atmosferze strachu, obaw o bliskich i wojny. Przecież nie zawsze bywało kolorowo...






. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

A Wy macie jakieś swoje typy książek na zbliżające się święta? 
Co polecilibyście swoim najbliższym, a za co zabralibyście się sami? 
Liczę na mnóstwo inspiracji i życzę Wam miłej niedzieli i udanego tygodnia! 

  

12 komentarzy:

  1. Ja mam zamiar w końcu zacząć "Cichą 5", a "w śnieżną noc" mam na liście do kupienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym przeczytać Cichą 5 i książkę Ahren :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ze swojej strony polecam Johna Grishama "Ominąć święta"- przewrotna, śmieszna, świąteczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, super, że wspomniałaś o Dziewczynce z zapałkami, zupełnie o niej zapomniałam! Ja bym chętnie przeczytała Polskie Wigilie Wojenne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że spośród tych wszystkich książek, to ja chyba też! :)

      Usuń
  5. Pierwsze dwie książki sama mam w planach i waham się pomiędzy nimi i jeszcze jedną ("W drodze do domu. Opowieści wigilijne z Norwegii") :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji czytać żadnej z nich, ale pewnie po część sięgnę. Ja w święta zwykle mało czytam, raczej oglądam filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Dziewczynk z zapałkami" to mój zdecydowany faworyt.

    OdpowiedzUsuń
  8. "W śnieżną noc" Kupiłam siostrze na święta i chętnie o niej pożyczę. Za Christie i Ahern też chętnie się zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Żadnej z tych książek nie czytałam, choć zastanawiałam się nad kupnem ''W śnieżną noc''.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się, myślę Święta, myślę "Opowieść wigilijna"! <3 Ta książka chyba nigdy mi się nie znudzi, mam straszliwą słabość <3
    Z Twoich propozycji interesuje mnie "W śnieżną noc" i pozycja pani Christie :3
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzy pierwsze pozycje mnie interesują. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...