niedziela, 26 października 2014

#63 Przegląd Końca Świata. Feed („Wszystko da się zabić”)

Przegląd Końca Świata
Feed

Mira Grant
496 stron
Wydawnictwo SQN Sine Qua Non
Ocena: 7/10
Przeczytana w formie ebook'a.
Prawdy nie da się zabić. - Georgia Mason
Wszystko da się zabić. 
Czasami tylko musisz w to strzelać tak długo,
aż przestanie się ruszać.
I nie wypada zbytnio rozmyślać o tym, 
co się zrobiło. - Shaun Mason”*

Kiedy 7 października pisałam o wstępie do trylogii „Przegląd Końca Świata”, nie sądziłam że tyle czasu zajmie mi przeczytanie pierwszego tomu. W końcu się udało. Pozbierałam wszystkie myśli w całość i przybywam z informacjami na temat „Feed” Miry Grant. 

Mira Grant, a właściwie Seanan Lynn McGuire to amerykańska pisarka, która zasłynęła powieścią „Rosemary and Rue”- napisaną w 2009 roku. Za tę książkę Mira Grant otrzymała nagrodę Campbella dla nowego pisarza 2010 roku (nagroda dla najlepszego nowego pisarza s-f). W Polsce znana jest ze swojej serii  „Newsflesh” („Przegląd Końca Świata”).

 „Feed” to najprościej mówiąc opowieść o polityce, blogowaniu i o zombie. Tutaj najważniejszy jest fakt, że nieważne w jakiej kolejności wymienimy te zagadnienia. W I tomie trylogii będą one rozłożone równomiernie. 



W 2014 roku pewien wirus zaczyna rozprzestrzeniać się w zastraszającym tempie. 20 lat później rodzeństwo Georgia i Shaun Masonowie, którzy są blogerami oraz dziennikarzami wybranymi do uczestniczenia jako niezależne media w kampanii wyborczej pewnego senatora, chyba nie zdają sobie sprawy, jaką cenę mogą zapłacić za pracę w tym zawodzie.

Trzeba zaznaczyć, że to co stworzyła Mira Grant to szalona wizja przyszłości. Opis rzeczywistości z perspektywy głównych bohaterów jest niezwykle przekonujący, choć jednocześnie odebrałam go jako coś chaotycznego. Pełno tu żywych trupów, które zostały wykorzystane jako marionetki do politycznych rozgrywek. W „Feed” nie zabraknie także „kosmicznych urządzeń”, dużej dawki nauki, jaką jest medycyna i organizacji życia społecznego podporządkowanej atakom zombie. 

Co do samych bohaterów, mimo iż są rodzeństwem, są też bardzo różni - można by rzec, jak ogień i woda. Zarówno Georgia jak i Shaun to mocne charaktery. Wydaje nam się, że niemal niezniszczalne. Ta kreacja osobowości bohaterów jest z pewnością celowa, aby zwiększyć efekt zaskoczenia przy końcu pierwszego tomu. 

Wizja końca świata jest interesująca, a świat w którym na bohaterów czyha mnóstwo niebezpieczeństw wciąga. Mimo wszystko, akcja mogłaby być bardziej skondensowana, bo ostatnie strony dłużyły mi się niemiłosiernie. 
Siódemka jest optymalną oceną dla tej książki i pokazuje moje zaciekawienie kontynuacją, czyli „Deadline”. Mam nadzieje, że w niej znajdę także mnóstwo ironii i czarnego humoru. 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
* cytaty pochodzą z Przegląd Końca Świata. Feed

Już niebawem zapraszam Was na recenzję książki Ci, którzy wrócili z zaświatów”, a tymczasem życzę Wam miłego tygodnia. Pochwalcie się jak było na Targach w Krakowie! 
Miłego tygodnia!

  

7 komentarzy:

  1. Już tyle o tej ksiązce słyszałam, a jeszcze nie siegnęłam. Wszyscy chwalą, to moze warto...

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzecia część najlpesza, czytaj szybciutko :)
    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaintrygowała mnie sama wizja świata. Z chęcią rozejrzę się za tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Blogowanie, zombie, polityka. Szaleństwo. Ale ta powieść intryguje mnie już od dłuższego czasu. Mam nadzieję, że - kiedy w końcu ją dopadnę - nie będę zawiedziona;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...