poniedziałek, 1 września 2014

#4 Podsumowanie sierpnia | Zapowiedzi na wrzesień

lovestory-1498.tumblr
Wrzesień. No bo z czym innych może kojarzyć się ten miesiąc. Choć naukę zaczynam dopiero od października, muszę przyznać, że ostatnie trzy miesiące uciekły niezwykle szybko, tak naprawdę nawet nie wiem kiedy. Ostatni miesiąc - mam na myśli sierpień, był niezwykle bogaty w książki. Tradycyjnie, zróbmy ich krótki przegląd, zaczynając od książek od wydawnictw. 



 


Wydawnictwo Esprit umożliwiło mi w tym miesiącu przeczytanie dwóch książek z ich oferty. Zbliżone tematycznie i według mnie również poziomem. Obie oceniłam w dzięsięciostopniowej skali na sześć. Idealne dla osób zainteresowanych problemami wiary i szeroko pojętą religią. 

    

      
Książka na temat Powstania, o której marzyłam. Książka Krzysztofa Koziołka, po której nie spodziewałabym się takiego dobrego kawałka literatury - do tego opartej na faktach. No książka Katarzyny Bondy. Przekroczenie granicy nieba przez małego chłopca. Ostatecznie zakończenie swojej przygody z trylogią Suzanne Collins. Oraz książka z listy 100 książek BBC. 
Są to zdecydowanie najmocniejsze pozycje sierpnia! 

    
  • Gołębiarki Alice Hoffman (4/10)
  • Premier musi zginąć Krzysztof Koziołek (5/10)
  • Trochę większy poniedziałek Katarzyna Grochola
  • Wyspy Legerdy. Żelazny Łuk Kamil Kasprzak (6/10)
Powieść Alice Hoffman mnie nie ujęła, choć okładka przepiękna. Kolejna przeczytana przez mnie książka Krzysztofa Kozioła nie dorównała Instrukcji 0066. Z książką Katarzyny Grocholi mam pewien problem, bo choć zabawna, krótka i lekka jak piórko, to nadal są to teksty Pani Kasi zebrane z różnych lat, a nie napisane na potrzeby nowej książki. Na koniec miesiąca obiecujący twórca ze swoją debiutancką powieścią. 

Piękny miesiąc, prawda? Aż 12 książek, z czego połowa mnie zachwyciła. Śmiem na wyrost stwierdzić, że jest to najlepszy miesiąc pod względem książek w całym 2014 roku. 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
Plany na wrzesień? 
Oczywiście, że są. 



oraz dwie książki od wydawnictwa Sine Qua Non, które mają być początkiem współpracy,
a jak będzie, pokaże czas


Mam nadzieję, że to wszystko uda mi się ogarnąć. 
A jak Wasz książkowy sierpień? 
Pozdrawiam Was ciepło i mam nadzieję, że post okazał się ciekawy. 

Dziękuję za Waszą dotychczasową
 obecność i komentarze,
zapraszam Was do odwiedzania 
Niebieskiej Obwoluty również we wrześniu.

                                                       >> Podsumowanie maja | Zapowiedzi na czerwiec << 
                                                       >> Podsumowanie czerwca | Zapowiedzi na lipiec <<
                                                       >> Podsumowanie lipca | Zapowiedzi na sierpień <<

15 komentarzy:

  1. Dwie bym Ci podkradła z zapowiedzi na wrzesień, choć próbuję nie być zachłanna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Pan Mercedes" i "Przyjaciele po grób", bo czytałam "Śnieżka musi umrzeć" Nele Neuhaus i ciągle uważam to za jeden z lepszych kryminałów :)

      Usuń
  2. Czytałam Grę o Tron, ale mi się kompletnie nie podobała ;)
    Na Gołębiarki mam ochotę, bo swego czasu robiły furorę w blogosferze :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry wynik, gratuluję! Ciekawe plany. Ja planów jak na razie nie robię, zobaczę, co mi wpadnie pod rękę :)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dziwię się, że dla Kosogłosu poszła tak wysoka ocena - zasłużył. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zróżnicowane lektury;)
    I jak miło zobaczyć Kinga!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wyników :) I życzę by wrzesień był równie owocny :)
    Jestem ciekawa Twojej opinii o Kingu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Gołębiarki". :( Dla mnie jedna z najlepszych powieści jakie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że pod względem czytelniczym sierpień upłynął ci całkiem miło. Ale i na wrzesień szykuje się sporo ciekawych recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  9. O, tyle dobrego naczytałam się o Gołębiarkach, a u ciebie tak niska ocena - no ale nie ma książki, która podobałaby się każdemu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dużo dobrego o niej czytałam, no ale jakoś nie podeszła mi do gustu. :) Pozdrawiam.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...