niedziela, 17 sierpnia 2014

#5 Między książkami. MFBTAG My First Book

Zainspirowana postem Do Xxil (dziękuję Ci bardzo), postanowiłam sama w cyklu Między książkami zebrać wszystkie „pierwsze książki”. Myślałam, że pójdzie trudniej, ale jak się okazało, mam całkiem dobrą pamięć. Zapraszam Was do tej blogowej zabawy. 


1. „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren

Prawdopodobnie pierwsza. Na pewno pierwsza, o której pamiętam. 

2.Oskar i pani Róża” Eric-Emmanuel Schmitt

Pokochałam ją za to, że była krótka, ale treściwa. Dzięki niej pokochałam także samego autora. Nie znam drugiego, który w tak cudowny sposób potrafi wyrażać to, co mamy w głębi duszy. 

3. Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, bo nawet jeśli jakaś książka mi się nie podoba, staram się w niej znaleźć pozytywny punkt zaczepienia i nigdy nie nastawiam się w stosunku do niej tak źle. Ale kiedy zapytacie mnie, która książka była totalnie nie w moim guście to: 

Sługa Boży” Jacek Piekara

Nie uprzedzam się do tego autora, ale nienawidzę takiego stylu i tematyki.  

  


4.Oskar i pani Róża” Eric-Emmanuel Schmitt

Tutaj znowu króluje Schmitt. Poszłam, kupiłam i od tego czasu kupuję coraz więcej i więcej. 

5.  „Fotografia” Penelope Lively

Na pewno bywały książki przed  „Fotografią”, która wypożyczałam z biblioteki, mam tu na myśli przeróżne lektury i małe nic nie znaczące czytadła, ale to od tej książki zaczęłam przynosić do domu nie pojedyncze pozycje, a raczej pełne torby. Swoją drogą książka wybrana na chybił-trafił, nie będąca dziełem sztuki, ale według mnie warta uwagi. 

6. Potęga Bożego szeptu” Bill Hybels

Sprzedana, albo raczej wymieniona. Nigdy nie sprzedałam żadnej książki. Jedyne co robię, to wymieniam się nimi czasem na portalu LubimyCzytac.pl. Dokładnie pamiętam, że była to pierwsza wymieniona przeze mnie książka, bo nie mam w zwyczaju tego robić. Wolę kiedy lektury stoją na półce nawet jeśli w 99% jestem pewna, że ich ponownie nie przeczytam. Lubię na nie patrzeć, nawet jeśli są pokryte warstwą kurzu. 

7. A tego tak naprawdę nie pamiętam. 
Przed Niebieską Obwolutą posiadałam innego bloga i nie mam zielonego pojęcia od jakiej książki się zaczęło. Wiem, że tutaj pierwszą obszerną recenzją była recenzja książki:

Pamiętnik z powstania warszawskiego” Miron Białoszewski

  

8.Co dr House wie o medycynie” Andrew Holtz

Zakochana w serialu postanowiłam kupić książkę, na której okładce znajduje się uwielbiany przeze mnie Hugh Laurie, ale chyba nie tego się po niej spodziewałam. Do dzisiaj leży zakurzona na półce, a w środku nudne i szczegółowe opisy chorób. 

9.  „Kwiat pustyni” Waris Dirie / Cathleen Miller

Piękna. Prawdziwa. Warta uwagi. 

10. Trudne pytanie, bo generalnie uwielbiam czytać książki i oglądać ich ekranizacje dla porównania. Przyjmijmy, że było to w pierwszej klasie liceum, a ową książką był: 

 „Potop” Henryk Sienkiewicz

Polecam wszystkim, którzy z góry zakładają, że lektury są nudne. 

  

11.Saga Zmierzch” Stephenie Meyer

Przeczytałam i mówcie sobie co chcecie, ale nawet mi się podobało. W szczególności pierwszy tom. Racja kolejne były niczym wymuszone na potrzeby ludu. Ale pierwszy - naprawdę przyjemny. 

12. Lokomotywa” Julian Tuwim

To jest pierwsza książka, która kojarzy mi się z dzieciństwem. I mam nadzieję, że zawsze tak będzie. 

13.Ja, anielica” Katarzyna Berenika Miszczuk

Po przeczytaniu pierwszego tomu trylogii tej polskiej autorki, odliczałam dni do publikacji drugiego tomu. Po czym kupiłam i przeczytałam w jedno popołudnie. Może być lepsza recenzja? 

  

14. Duma i uprzedzenie” Jane Austen

Anglia na przełomie XVIII i XIX wieku to jest to. 
Ale zaznaczam, że z tego podpunktu mogłabym uczynić osobny plebiscyt. 

15. A to niech będzie jedyny podpunkt bez książki, bo w lekturach zakochiwałam się z utworu na utwór i nie było to pod wpływem tej jednej, jedynej książki. :)

znalezione na tumblr


7 komentarzy:

  1. Trudny tag :-) Takich książek jest wiele, a tych "pierwszych" już w większości nie pamiętam - ciągle są nowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście trudny :) Ja nawet nie jestem w stanie przypomnieć sobie mojej pierwszej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Później zainteresowałam się książkami od Was! :P To dlatego wszystko pamiętam!

      Usuń
  3. Serię Miszczuk także bardzo lubię! "Duma i uprzedzenie" mnie oczarowała, a szczególnie pan Darcy. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie to by było zbyt trudne wyzwanie. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...