niedziela, 10 sierpnia 2014

#4 Między książkami. Cytaty

Chciałabym Wam dzisiaj ukazać kilka wspaniałych cytatów, pochodzących z mniej i bardziej znanych książek. Zróbmy sobie krótki przegląd niezwykle wartościowych myśli. 

znalezione na: cyatyt.blogspot

Z życiem jest jak z biblioteczką z książkami. Są dzieła do przeczytania i są też przeczytane. Do tych drugich czasem się wraca, by sobie przypomnieć bądź by się znów nimi zachwycić. Niech wracają do mnie wszystkie moje życiowe karty, nie chcę niczego skreślić, odstawić na bok. Nie chcę już.

Złudzenia nie czynią hałasu, są bezgłośne, zawstydzone i niechętnie się ujawniają. Nie należy się ich wstydzić. Wstydzić się trzeba koniecznie, gdy nie ma już nic - ani złudzeń, ani marzeń i przemyśleń, gdy się boimy. Wtedy nie ma działania i nie ma życia. Bo życie to działanie.
Iwona J. Walczak / Dom Złudzeń. Iga

* * * 

Tak oto dążymy naprzód, kierując łodzie pod prąd, który nieustannie znosi nas w przeszłość

To dobrze - powiedziałam - cieszę się, że to dziewczynka. I mam nadzieję, że będzie głupia - to najlepsza rzecz dla kobiety na tym świecie być pięknym głuptaskiem.
F. Scott Fitzgerald / Wielki Gatsby


* * * 

Chciałam przejść przez życie, tańcząc, płynąc w powietrzu, wznosić się do góry jak tancerka. Nigdy nie umiałam stąpać twardo po ziemi, powoli i ostrożnie, nie chciałam wlec się przez życie ze zwieszoną głową i opuszczonymi ramionami. Chciałam tańczyć, a nie wiedziałam, że to właśnie najbardziej boli, że krwawią stopy, że właśnie to wymaga ćwiczeń, wyrzeczeń, żelaznego zdrowia i że każdy może mnie zranić. (...)
Dziś wiem, że należę do kobiet, które kochają za bardzo.
R. Ligocka / Wolna miłość 

* * * 

Sprawiedliwość trzyma miecz. Gdy zabierze się miecz, pozostanie waga. Wagę mają też sprzedawcy.
S. Mirivilis / Motto książki „Premier musi zginąć” K. Koziołka

* * * 

Od kiedy moje życie jest puste, nigdy nie zdawałam sobie sprawy, że jest tak pełne.
Ch. Gamberale / Przez 10 minut


Już niebawem recenzja „Procesu” Kafki i kolejnej książki Krzysztofa Koziołka. 
Zapraszam Was serdecznie. 


4 komentarze:

  1. Piękne cytaty, a zwłaszcza: „Od kiedy moje życie jest puste, nigdy nie zdawałam sobie sprawy, że jest tak pełne.” :)

    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z przedmówczynią, to bardzo dobry i prawdziwy cytat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytat, który wybrałaś z Fitzgeralda, jest moim ulubionym cytatem, jeśli chodzi o jego twórczość! :) W biografii Zeldy wyczytałam, że to ona wypowiedziała te słowa, a on zanotował.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do mnie na mały konkursik :)

    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...