wtorek, 1 lipca 2014

#2 Podsumowanie czerwca | Zapowiedzi na lipiec

Wojnę z maturami wygrałam. W czerwcu przeczytałam 12 książek. Jest to całkiem niezły wynik. Zapraszam Was na krótki przegląd ostatniego miesiąca. 

Zacznijmy od recenzji dla wydawnictw. 

  
 

"Hyperversum 2" (8/10) Kontynuacja "Hyperversum" autorstwa Cecilli Randall nie przyniosła zawodu fanom tej serii. Choć książka nie leży już na mojej półce, bo wymieniłam się z inną blogerką, to jednak wspominam ją bardzo miło i jest to niewątpliwie jedna z lepszych propozycji od wydawnictwa Esprit.
"Bracia Kliczko" (6/10) Jak to się stało, że bracia Kliczko stali się symbolem światowego boksu? Choć nie moja tematyka i nie mój gatunek (biografia), to polecam wszystkim fanom boksu. Jest to powrót do wielu kluczowych wydarzeń w historii tego sportu. 
"Przez 10 minut" (7/10) Po przeczytaniu książki Chiary Gamberale dojdziecie do wniosku, że dziesięć minut, to jednak sporo czasu by zmienić coś w swoim życiu. Jest to zdecydowanie magiczna książka. 
"Dom złudzeń. Iga" (6/10) Książkę Iwony J. Walczak przeczytałam w formie ebooka. Dość wciągająca historia kobiety zatrutej konsumpcjonizmem i XXI wiekiem. Polecam na leniwe wakacyjne popołudnie. W końcu oficjalna premiera tej książki przypada na 16 lipca
Za okazane zaufanie dziękuję wydawnictwu Esprit, Feeria i Replika

  

W mojej biblioteczce nie mogło zabraknąć wspaniałych kryminałów. Jeden jak i drugi godny polecenia. 

"Dziewiąta runa" (9/10) Moje pierwsze spotkanie z twórczością Katarzyny Bondy. Na pewno sięgnę po więcej. Już rozglądam się za jej najnowszą książką czyli "Pochłaniaczem". 
"Morderstwo w Orient Expressie" (9/10) Kolejna sprawa Herkulesa Poirota, którego nie trzeba przedstawiać fanom twórczości Agathy Christie. Jest to powieść detektywistyczna wydana jeszcze w 1934 roku. 


"Wielki Gatsby" (7/10) W ramach wyzwania polegającego na czytaniu książek z listy 100 tytułów BBC, przeczytałam w czerwcu utwór Francisa Scott Fitzgeralda. Polecam wszystkim książkę jak i film z Leonardem diCaprio w roli tytułowej. 
  

"Posłaniec" (7/10) Zachęcona fantastyczną "Złodziejką książek", postanowiłam sięgnąć po kolejną książkę Markusa Zusaka. Nie zawiodłam się, choć jest to utwór całkowicie różniący się od losów Liesel Meminger. 

"Wolna miłość" (6/10) Wybór tej książki w bibliotece nie był celowy, jednak zbiór felietonów Romy Ligockiej niesie z sobą wiele interesujących myśli. 

"Carrie" (8/10) Rok 2014 miał być spod znaku Stephena Kinga, a tu czerwiec i dopiero pierwsza książka tego autora. Nie mniej jednak porywająca i niezwykle wciągająca. Niebawem recenzja na blogu. 

A teraz książki, które zdecydowanie należą do największych pomyłek tego miesiąca, i które zdecydowanie nie trafiły w mój gust czytelniczy. 

  

"Po zmierzchu" (2/10) Chciałam poznać choć jedną książkę Haruki Murakamiego, ale tłumaczę sobie, że pewnie trafiłam na tę gorszą. Jestem naprawdę cierpliwa i mogę długo czekać, aż książka mnie wciągnie, lub po prostu zacznie się w niej coś dziać (ale nie w nieskończoność). 

"Sługa Boży" (4/10) Opowiadania o tematyce inkwizycji zdecydowanie nie trafiają w mój gust czytelniczy. Nudziłam się niemiłosiernie. 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

W lipcu na pewno zapoznam się z jedną z książek Lisy Jackson. Zapewne będzie to wypożyczona przeze mnie "Noc tajemnic", a także zbiór opowiadań Alice Munro "Jawne tajemnice", który od ostatnich dwóch miesięcy czeka na przeczytanie. (Nie za dużo tych tajemnic w tytułach)

   

Dziękuję Moi Drodzy za wszystkie komentarze, a także za plusy dodawane do opinii na portalu Lubimyczytac. Liczę na to, że kolejny miesiąc okaże się równie interesujący w kwestii doboru książek.
A jak Wasze plany na najbliższy czas?
Jest coś co możecie mi w szczególny sposób polecić? 

Zapraszam do obserwowania i komentowania Niebieskiej Obwoluty, liczę na Waszą obecność w lipcu. 




3 komentarze:

  1. Też ostatnio czytałam Carrie :) Czekam na wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnej z tych książek nie czytałam, choć niektóre zamierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym przeczytać Hypverversum, bardzo lubię Murakamiego i uwielbiam Fitzgeralda :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...