poniedziałek, 2 czerwca 2014

#1 Podsumowanie maja | Zapowiedzi na czerwiec

Od 5 do 14 maja walczyłam z maturami. Czy zwyciężyłam tą ciężką wojnę okaże się 27 czerwca. Mimo tej trudnej batalii, maj okazał się miesiącem dość obfitym w interesujące książki i pozwolił mi się przy nich w pełni odstresować. 
W ubiegłym miesiącu przeczytałam 5 utworów, w tym jeden egzemplarz do recenzji. Oceny były różne. Jednej z książek z czystym sumieniem postawiłam 10/10. Zobaczcie sami. 

 

"Hyperversum" - książka, którą otrzymałam od Wydawnictwa Esprit. Zasłużyła na mocne 8/10. W pełni polecam. Co więcej uważam, że książka wraz z drugim tomem stanowi idealny prezent dla każdego nastolatka. Oto jej recenzja. 
"Kiedy byłem dziełem sztuki" (10/10) - nie potrafię być w pełni obiektywna co do tej książki, bo dla mnie każdy utwór Schmitta jest arcydziełem. Mogę Wam tylko powiedzieć: sięgnijcie po nią i stwórzcie swoją własną opinię na jej temat, z chęcią ją poznam.


"Kobiety Łazarza" (6/10) - książka rosyjskiej autorki - Mariny Stepnovej doceniana przez czytelników na całym świecie. Zdecydowanie oddaje klimat Rosji XX wieku, jej problemów, a przede wszystkim życia jej mieszkańców. 
"Sosnowe dziedzictwo" (5/10) - jeśli czeka Was leniwe popołudnie, a twórczość polskich autorek nie jest Wam obca - polecam. Dla jednych może być nudna, dla innych odstresowująca. Dla zainteresowanych - istnieje kontynuacja pt. "Pensjonat Sosnówka". 


"Pałac Północy" (7/10) - wszyscy, którzy interesują się twórczością Zafona, lub mają ochotę poznać jego styl pisarski powinni sięgnąć po drugą napisaną przez niego książkę. 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Jeśli chodzi o czerwiec, na blogu same NOWOŚCI. Zapraszam Was gorąco na recenzję "Hyperversum 2" od Wydawnictwa Esprit, a także na recenzję książek "Bracia Kliczko" - świetnej biografii dwóch braci niezwykle ważnych dla Ukrainy i "Przez 10 minut" autorstwa Chiary Gamberale, która podbiła serca wielu czytelniczek na świecie. Obie te pozycje poleca Wydawnictwo Feeria. 


Zapraszam Was do obserwowania i komentowania Niebieskiej Obwoluty.
 Liczę na Waszą obecność w czerwcu i pozdrawiam! 


8 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie poznać "Kiedy byłem dziełem sztuki" skoro wystawiłaś tej książce maksymalną notę. Również jestem ciekawa recenzji "Przez 10 minut", bo przyznam, że nęci mnie ta powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Przez 10 minut" już wizualnie robi dobre wrażenie. Mam ją przed sobą, wiem co mówię :D :)

      Usuń
    2. To bym bardziej jestem ciekawa tej książki :)

      Usuń
  2. "Kiedy bylem dziełem sztuki" też oceniłam bardzo wysoko. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę "Hyperversum" ! Strasznie poluję na tę książkę :) Zafona lubię, ale jakoś nie przemawia do mnie jego nowa seria... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję wyników :) Przez 10 minut już do mnie "idzie". W tej chwili potrzeba mi sporej dawki optymizmu :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Strasznie zazdroszczę przeczytania tej książki Schmitta. Również uważam każde jego dzieło za niesamowite. Co on robi z czytelnikiem... Niebywałe...:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...